معرفت کربلا

درود و هزاران درود بر شما دوستان عزیز . دیگه  بعد از روزها صبر و تحمل  محرم  ماه عشق  و اونس با ارباب داره میاد و من به بهانه امتحانات دیگه نمی تونم نت بیام و امروز اومدم پست مربوط به محرم رو بذارم و برم .

طبق روال این چند سال باز این پست خودم رو با تبریک و تسلیت آغاز می کنم .

 

 تسلیت: تسلیت برای خودمون  که از آدم بودن خیلی فاصله گرفتیم و چون  این مردان بزرگ

 رو از دست دادیم یه راه گریز از مرداب برای به وجود اومده . واقعا تسلیت داره که مرگ افرادی

باید ما رو به خودمون بیاره

 تبریک: تبریک برای اینکه  یه ده فرصت داریم خودمون رو بشناسیم .این گنجینه های بزرگ

هنوز هم ما رو به اصل بر میگردونند و خدا هنوز ما رو فراموش نکرده

عبّاس یعنی تا شهادت یکّه تازی        عبّاس یعنی عشق، یعنی پاکبازی

 

عبّاس یعنی با شهیدان همنوازی         عبّاس یعنی یک نیستان تکنوازی

 

 

دستان او در راه شرف و مردانگی قلم شد تا قلم تاریخ، این فضیلتها را برای او

 

در ساحل رودِ همیشه جاری خوبی‏ها بنگارد

 

 

جدالِ عقل و عشق:

 

عقل گفتش تشنه کامی، نوش کن          عشق گفتش بحر غیرت جوش کن

 

آب گفتش بر صفای من نگر                 قلب گفتش در وفای من نگر

 

عافیت گفتش کف ابی بنوش              عاطفت گفتش که چشم از وی بپوش

 

تشنگی گفتش تو را سازم هلاک            رستگی گفتش که از مردن چه باک

 

جان عباس با جان حسین پیوند داشت، یک روح در دوبدن بودند. عباسِ وفادار چگونه از شطّ فرات آب گوارا بنوشد، در حالی که لبهای حسین از تشنگی خشکیده است؟ هرگز، این رسم وفا به برادر نیست.

روی آسمون قلبم می نویسم با گل یاس                    که من از بچگی بودم مرید حضرت عباس

مادرم می گفت ابالفضل صاحب سفره هامونه             عمریه زندگیهامون همگی بیمه اونه

تا که چشم من می افتاد به قاب عکس شریفش          پی می بردم که توی دنیا هیچکسی نبود حریفش

 

آب می‏خواست ببوسد لبت، امّا هیهات      این سبک مایه، کم از همّت و مقدار تو بود

 

 

                                                                                     آشناترین غریبه

نظرات 10 + ارسال نظر
princess & Priam پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:20 http://hamzabo0n.blogfa.com

هر کجا زمزمه آب روان می شنوم



در خیالم لب عطشان تو را می بینم.



فرا رسیدن ماه عزا و ماتم اهل بیت بر شما و خانواده محترمتان تسلیت باد.

ممنون عزیز .
شعر زیبایی بود.
ولی یادمون باشه که لبان تشنه تنها حادثه کربلا نبوده . هدف های بالایی وجود داشته .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:23

سلام عمو رحمان.


آقا یه دنیا تشکر بابت اینکه تو این مدت بهمون سر زدی و اینکه اون روز بابت قضیه بیمارستان زنگ زده بودی.

جدا قدردوستان خوب رو اینجا ها باید دونست.

به هر حال مرسی

من فدات بشم عزیزم .
تنها کاری بود که می تونستم بکنم .

فلانی پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 19:54

سلام عمو
خوبی ؟
امیدوارم محرمت همون جور بگذره که خدا برات می خواد و مطاوب خودته

بابا . این جا رو .... صاحب وب جهانی تنهاترین تنها اومده .
بابا سر افراز کردید . می گفتی گاوی و شتری و شتر مرغی چیزی سر می بریدیم .



ممنون عزیزمممممممممممممممم.

فلانی پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 19:56

اونطور که من یادم میاد
پارسال هم همین پست ها رو گذاشته بودی
خیلی زیباست
علمدار یارت

بله . اول پست هم این مطلب رو ذکر کرده بودم.
چون به نظر خودم خیلی زیبا بود و ارزش دوباره آپ کردن رو داشته .

masi پنج‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1386 ساعت 21:05 http://kaums61.blogfa.com

دیباچهعشق وعاشقی باز شود /دلها همه آماده پرواز شود /با بوی محرم الحرام تو یا حسین /ایام عزاو غصه آغاز شود/
دست نوشته خوبی دارین.به ما هم سری بزنید خوشحال می شویم

ممنون . شعر زیبایی بود .

چشم در اولین فرصت .

معصومه جمعه 21 دی‌ماه سال 1386 ساعت 09:03 http://kaums61.blogfa.com

زندگی فرصت بس کوتاهیست.....
تا بدانیم که مرگ....
آخرین نقطه پرواز پرستوها نیست...
مرگ هم حادثه است....
مثل افتادن برگ....
که بدانیم پس از خواب زمستانی خاک...
نفس سبز بهاری جاریست.........

عالی بودددددددددددددددددددددد و بسیبر زیباااااااا
ممنون

آبجی ملس پنج‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1386 ساعت 17:32

سلام خوب هستین؟؟؟؟
می خواستم براتون نظر بزارم دیدم هیچ نظری نمیشه داد همون نظرات پارسال رو بخونید
اما بهتون یه خسته نباشید میگم چون همه از این کارها دست کشیدن اما شما هنوز دارین ادامه میدین
خدا قوت
موفق و پیروز و سر بلند باشید

چشم . ولی من پست پارسال رو خوندم و نظری از شما ندیدم .

ممنون . زمانی که من شروع به نوشن کردم هیچ کس نمی نوشت . الان هم که فعلا دارم می نویسم . تا ببینیم که چی میشه .

کدخدا عکاس باشی دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 13:59 http://bitona.blogfa.ir

سلام
این ایام رو تسلیت می گم

انشاءالله که بتونیم درک درستی از این واقعه داشته باشیم




التماس دعا
یا محمد و یا علی ...

واقعااااااااااااااااااااا. امیدوارم که بتونیم .

محتاجیم به دعا

مانی دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 23:12 http://pesare-ziba.persianblog.ir/

سلام به عزیزه دلم
خوبی خوشی سلامتی
بابا ایول خیلی زیبا بود منم بهت تسلیت میگم فرا رسیدن این ایام رو

سلام . عزیز .
بله کاملا خوب هستم .

ممنون ولی من تبریک هم گفته بودم .

مانی دوشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 23:19 http://pesare-ziba.persianblog.ir/

و معذرت میخوام از اینکه چند وقتی بی خبر نبودم امیدوارم منو ببخشی
خیلی دلم برای دوستانم در این دنیای وبلاگ نویسی تنگ شده بود
خیلی ببخشید اگه بی خبر رفتم
پاینده باشی

خواهش میشه عزیز . ما هم دلمون برات تنگ شده بود .
دیگه از این کارا نکنیا .

فدات .
در اولین فرصت میام پیشت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد